wait
Maakt u gebruik van onze website , dan gaat u akkoord met deze cookies. Akkoord
8 juli 2022

Help, mijn vlucht is geannuleerd!

Het is u vast niet ontgaan: luchthavens moeten deze zomer vluchten annuleren door grote drukte. Vervelend als u net in deze periode voor zakelijke doeleinden naar het buitenland moet. Wordt uw vlucht geannuleerd en heeft u het vliegticket met uw ICS Business Card gekocht? Dan wilt u natuurlijk weten waar u recht op heeft. 

Vlucht geannuleerd? Neem altijd eerst contact op met het bedrijf waar u het ticket heeft gekocht

Bij annuleringen van reizen en boekingen is de reisorganisatie of vliegmaatschappij waar u het ticket heeft gekocht altijd het eerste aanspreekpunt. Zij proberen een geschikt alternatief te bieden voor gedupeerde reizigers. Dit kan bijvoorbeeld een voucher zijn of een kosteloze omboeking naar een later tijdstip.

Geen alternatief én geen geld terug? Betwist de betaling bij ICS

Stel, de maatschappij waarmee u uw vlucht of pakketreis heeft geboekt, geeft geen geld terug. En ze bieden u ook geen goed alternatief aan. Heeft u de reis met uw ICS Business Card betaald? Dan kunnen wij proberen de betaling voor u terug te vorderen. Dat heet een betwisting. U leest onderaan hoe u de betwisting indient.

Zodra u een betwisting voor een geannuleerde dienst indient, gaan wij aan de slag om het door u betaalde bedrag voor u terug te halen. Dat lukt vaak, maar helaas niet in alle gevallen

Wat is een betwisting

Als u met uw creditcard een product koopt, dan is op die aankoop de Aflevergarantie van toepassing. Als het product niet geleverd wordt, kunt u via ICS een betwisting indienen. Wij zorgen er dan voor dat u uw geld terugkrijgt. Deze Aflevergarantie is van toepassing op producten.  Diensten zoals reizen of vluchten vallen niet onder de Aflevergarantie. U kunt voor een geannuleerde vlucht of reis wel een betwisting bij ICS indienen. Wij doen ons uiterste best om uw geld voor u terug te halen. Maar helaas kunnen we daar geen garantie op geven.

Hoe betwist ik een transactie?

Download het betwistingsformulier en kies als reden voor betwisting Keuze A:
De hotelreservering/bestelling/anders is conform de algemene voorwaarden van het bedrijf geannuleerd en ik ontvang mijn geld niet terug.

Wij ontvangen naast dit ingevulde betwistingsformulier graag de volgende drie documenten van u:

  1. een kopie van uw rekeningoverzicht. Omcirkel de betaling;
  2. een kopie van de annulering en de annuleringsvoorwaarden van de dienstverlener;
  3. een kopie van de correspondentie waaruit blijkt dat geen of een niet als passend ervaren alternatief wordt gedaan.

Verdere instructies staan op het formulier.

Vlucht en accommodatie zijn los apart van elkaar geboekt

Als u de vlucht en accommodatie los van elkaar geboekt heeft, en de vlucht wordt geannuleerd dan is er enkel de mogelijkheid om de vlucht te betwisten. Indien het hotel gewoon open is en de reservering staat en kan doorgaan dan kan deze niet teruggevorderd worden met als reden dat de vlucht geannuleerd is.

Mijn reis wordt om een andere reden geannuleerd. Wanneer kan ik betwisten?

1. Uw reis wordt geannuleerd

In geval van een door de organisatie geannuleerde pakketreis of losse boeking van bijvoorbeeld een vliegticket of hotel, is uw reisorganisatie, vliegmaatschappij of hotel het eerste aanspreekpunt. De organisatie moet een geschikt alternatief bieden, bijvoorbeeld een voucher of het kosteloos omboeken van uw zakenreis.
Pas als de desbetreffende organisatie geen alternatief biedt, of u ervaart het alternatief niet als passend, kunt u de betaling bij ICS betwisten. Ook in die gevallen willen wij u -vanwege de uitzonderlijke zware omstandigheden voor de bedrijven in kwestie- vragen om toch gebruik te maken van de aangeboden alternatieven als dit mogelijk is. Let op: u kunt geen betwisting indienen als u de geboden alternatieve mogelijkheid accepteert.

2. U annuleert de reis zelf

Besluit u zelf uw vlucht of hotelboeking te annuleren? Of en hoe u een boeking kunt annuleren is afhankelijk van de voorwaarden waaronder u de boeking heeft gedaan. Neem daarvoor contact op met de aanbieder. Als u de boeking volgens de voorwaarden heeft geannuleerd en u krijgt uw geld (minus de eventuele annuleringskosten) niet terug, dan is het in veel gevallen mogelijk om de betaling via ICS te betwisten.

Algemene voorwaarden ICS Business Card